با توجه به حجم زياد اعضاي خبرنامه، لطفا در صورت امکان از آدرس غير از Yahoo استفاده کنيد.
اگر از سرويس Yahoo Mail استفاده مي کنيد، حتما پوشه Spam را مشاهده کنيد. شايد نامه هاي ارسالي توسط خبرنامه «بانک ديتا» به پوشه Bulk ارجاع شوند.
موسسه مالی و اعتباری مهر در راستای نیل به اهداف عالی خود ،در جهت رفاه حال مشتریان محترم بدینوسیله ارائه خدمت جدید تلفن بانک به صورت متمرکز وبا ویژگیهای ذیل را اعلام می نماید: 1-1- آشنايي با سرويس تلفن بانك
سرویسی است که به مشتری امکان می دهد از طریق برقراری ارتباط توسط تلفن بتواند امور بانکی خود را انجام دهد. پس تنها با داشتن یک خط تلفن می تو انید از خدمات تلفن بانک استفاده کنید.کافیست شماره پاسخگوی مشتری را گرفته سپس با وارد کردن شماره مشتری خود و رمزی که توسط موسسه به شما ارائه می شود از خدماتی که در ادامه به آن اشاره می شود بهره مند شوید.
شماره مشتری خود را می تو انید به شکل زیر از شماره حساب خود بدست آورید:
شماره حساب = شماره سریال سپرده-شماره مشتری-کد نوع حساب-کد شعبه
بعنوان مثال اگر شماره حساب شما 6001-20-20197-2 باشد شماره مشتری برابر با 20197 می باشد.
. 1-2- امکانات موجود در اين سرويس امكانات موجود در اين سيستم به دو بخش انجام عمليات بانكي و اعمال تنظيمات تقسيم ميگردد كه در ادامه شرح داده شدهاند.
1-2-1- انجام عمليات بانکي تواناييهاي سيستم در انجام عمليات بانكي در ذيل آمده است. × اعلام موجودي × صورتحساب (به تعداد محدود) × فكس صورتحساب × تقاضاي دسته چك × پيغام روي حساب به صورت كدينگ (مفقودي چك) × پرداخت قبوض × انتقال وجه بين حسابهاي خود × انتقال وجه بين حسابهاي خود و سايرين × اعلام مفقودي كارت × ثبت مبلغ چكهاي صادره قبل از وصول × پشتيباني از حسابهاي ارزي
1-2-2- اعمال تنظيمات
ازجمله امكاناتي كه براي انجام تنظيمات در نظر گرفته شده ميتوان موارد ذيل را نام برد: × امكان تغيير Password × امكان تغيير شماره پيشفرض فكس
ابزار مورد نياز عبارتند از: × يكدستگاه تلفن در حالت Tone × يك خط تلفن × يك حساب نزد بانك ارائه كننده خدمات نوين بانكي و مجوز استفاده از سرويس تلفن بانك
پس از برقراري ارتباط بايستي شماره مشتري خود را وارد كنيد سپس كلمه عبوري را كه توسط بانك به شما ارائه شده است. لازم به ذكر است كه در اين سيستم فقط با اعداد و علائم جداكننده[1] سر و كار داريم بنابراين كلمه عبور نيز فقط شامل اعداد ميباشد. سپس سيستم شما را به قسمت منوي اصلي راهنمايي ميكند كه بايستي جهت انتخاب هر يك از منوها عدد مورد نظر آن را فشار دهيد. در ادامه به توضيح هر يك از اين منوها ميپردازيم. (كليه منوها به صورت گويا براي مشتري پخش ميشود و مشتري با گوش دادن به پيغام سيستم، منوي مربوط به عمليات مورد نظر خود را انتخاب ميكند.)
1-3- عمليات بانكي با انتخاب اين منو وارد گروه عمليات بانكي ميشويد. سپس بايستي عمليات بانكي مورد نظر خود را انتخاب كنيد. عملياتي كه در اين منو ميتوانيد انتخاب كنيد در ادامه توضيح داده شدهاند.
1-3-1- دريافت موجودي پس از انتخاب اين گزينه از شما خواسته ميشود كه شماره حساب مورد نظر خود را وارد كنيد. لازم به ذكر است كه پس از وارد كردن هر قسمت از شماره حساب بايد از يكي از جدا كنندهها استفاده كنيد. سپس موجودي شما از حساب خواسته شده خوانده ميشود.
1-3-2- دريافت گردش حساب پس از انتخاب اين گزينه از شما خواسته ميشود كه شماره حساب مورد نظر خود را وارد كنيد. سپس تا 3 گردش مالي قبل را به شما اعلام ميكند.
1-3-3- انتقال وجه پس از انتخاب اين گزينه از شما خواسته ميشود كه شماره حسابي كه ميخواهيد از آن وجه برداشت شود و سپس شماره حسابي كه ميخواهيد وجه به آن واريز شود و در نهايت ميزان مبلغ انتقال وجه را وارد كنيد. سپس انتقال وجه انجام ميشود.
1-3-4- فكس گردش حساب پس از انتخاب اين گزينه از شما خواسته ميشود كه شماره حسابي كه ميخواهيد گردش آن حساب فكس شود را وارد كنيد. سپس شماره فكس از شما پرسيده ميشود كه ميتوانيد شماره جديدي به سيستم اعلا كنيد و يا از شمارهاي كه قبلاً به بانك اعلام كردهايد استفاده كنيد. در نهايت تعداد روزهاي گردش حساب از شما پرسيده ميشود بعد از انجام اين مراحل فكس گردش حساب شما به شمارهاي كه به بانك اعلام كردهايد ارسال ميشود.
1-3-5- فكس گردش روزانه حساب پس از انتخاب اين گزينه از شما خواسته ميشود كه شماره حسابي كه ميخواهيد گردش آن حساب فكس شود را وارد كنيد سپس شماره فكس از شما پرسيده ميشود كه ميتوانيد شماره جديدي به سيستم اعلا كنيد و يا از شمارهاي كه قبلاً به بانك اعلام كردهايد استفاده كنيد. اين فكس مربوط به گردش روزانه همان روز از حساب درخواستي شما ميباشد.
1-3-6- بازگشت با انتخاب اين گزينه به منوي اصلي بازگشت داده ميشويد.
1-4- عمليات كارت با انتخاب اين منو وارد گروه خدمات كارت ميشويد كه در ادامه توضيح داده شدهاند.
1-4-1- مسدود كردن كارت بدهي انتخاب اين گزينه به شما امكان مسدود كردن كارت در صورت مفقود شدن را مي دهد. لازم به ذكر است كه اگر كارت مسدود شود فقط با مراجعه به شعبه ميتوان دوباره كارت را فعال كرد.
1-4-2- بازگشت با انتخاب اين گزينه به منوي اصلي بازگشت داده ميشويد.
1-5- عمليات چك با انتخاب اين منو شما ميتوانيد عمليات مربوط به چك را انجام دهيد. اين عمليات در ادامه توضيح داده شدهاند. كافيست عمليات مورد نظر خود را انتخاب نماييد.
1-5-1- آگاهي از وضعيت چكهاي صادر شده با انتخاب اين گزينه ميتوان از وضعيت چكهاي صادر شده مطلع شد. كافيست شماره حساب مربوط به چك خود را وارد كنيد تا از پاس شدن يا برگشت خوردن چكهاي خود مطلع شويد.
1-5-2- آگاهي از وضعيت چكهاي واگذار شده با انتخاب اين گزينه اطلاعاتي از وضعيت چكهاي واگذار شده به شما داده ميشود. اطلاعاتي چون پاس شدن يا برگشت خوردن چكهاي واگذار شده.
1-5-3- ثبت مبلغ چكهاي صادر شده با انتخاب اين گزينه ميتوان مبلغ چكهاي صادره را قبل از وصول به بانك اعلام نمود. اطلاعاتي كه بايستي به سيستم دهيد عبارتند از: - شماره حساب - شماره چك و مبلغ چك.
1-5-4- مسدود كردن يك برگه چك با انتخاب اين گزينه ميتوان يك برگه چك را قبل از وصول مسدود كرد. پس از انتخاب اين گزينه علت مسدود كردن را بايد مشخص كرد سپس شماره چك را به سيستم اعلام نماييد.
1-5-5- بازگشت با انتخاب اين گزينه به منوي اصلي بازگشت داده ميشويد.
1-6- تنظيمات با انتخاب اين منو وارد بخشي ميشويد كه ميتوان تنظيمات مختلفي روي سيستم انجام داد كه در ادامه به توضيح اين تنظيمات ميپردازيم.
1-6-1- تغيير رمز با انتخاب اين گزينه ميتوان كلمه عبور تلفن بانك خود را تغيير دهيد. بدين صورت كه رمز جديد و تكرار آن از شما پرسيده ميشود و چانچه تغيير با موفقيت انجام شود تغيير به شما اعلام ميشود.
1-6-2- تغيير شماره فكس با انتخاب اين گزينه ميتوان شماره فكس اعلام شده به بانك را تغيير داد و شماره فكس جديد را وارد كرد.
1-6-3- تغيير وضعيت انتقال وجه با انتخاب اين گزينه ميتوان وضعيت انتقال وجه را تغيير داد بدين صورت كه بتوان به حسابهاي ديگر انتقال داد يا خير.
1-6-4- تغيير سقف انتقال وجه روزانه همانگونه كه از نام اين گزينه پيداست با انتخاب اين گزينه ميتوان سقف انتقال وجه روزانه را تغيير داد. چنانچه اين گزينه انتخاب شود سقف انتقال وجه جديد از شما پرسيده ميشود.
1-6-5- تغيير سقف انتقال وجه ماهانه همانگونه كه از نام اين گزينه پيداست با انتخاب اين گزينه ميتوان سقف انتقال وجه ماهانه را تغيير داد. چنانچه اين گزينه انتخاب شود سقف انتقال وجه ماهانه جديد از شما پرسيده ميشود.
1-6-6- بازگشت با انتخاب اين گزينه به منوي اصلي بازگشت داده ميشويد.
1-7- مركز خدمات مشتريان با انتخاب اين منو به مركز خدمات مشتريان برميگرديد.
1-8- خروج با فشار دادن كليد مربوط به اين منو شما يك خروج موفق را پشت سر خواهيد گذاشت و از سيستم خارج ميشويد. لازم به ذكر است كه بهتر است هميشه خروج موفق داشته باشيد تا سيستم عمليات انجام شده را به طور كامل ثبت كند.
[1] كليد * يا # كه پس از وارد كردن اطلاعات عددي براي فهماندن پايان داده به سيستم به كار ميرود.