ما همواره در تلاش هستیم که برای شما مشتری
گرامی بانک سامان فضایی را بسازیم که در آن با آرامش خاطر به انجام عملیات
بانکی خود بپردازید. گاهی اوقات ممکن است در بین ایمیل هایتان به پست
الکترونیکی با عنوان بانک سامان برخورد کنید. ما از شما می خواهیم که پس
از بازکردن این نوع ایمیل ها، درصورت عدم اطمینان از ارسال آن توسط بانک
سامان, به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود اعم از اطلاعات کارت شناسایی و کارت
بانکی خود را ارسال ننمایید.
به عنوان مشتری بانک سامان بسیار اهمیت دارد که شما نسبت به سیاست های
محرمانگی بانک در خصوص ایمیل (پست الکترونیکی) ما آگاه باشید تا بتوانید
یک ایمیل واقعی و درست را از انواع غیر واقعی و تقلبی که ممکن است توسط
افراد سودجو ارسال شود تشخیص دهید. ما اطمینان داریم هوشیاری و آگاهی
مشتریان بانک سامان در رعایت و اعمال کنترل های امنیتی می تواند مانع سو
استفاده سودجویان و کلاهبرداران شود.
ما به این موضوع واقفیم که Phishing scams (دام ها و کلاهبرداری اینترنتی)
زمینه ساز نگرانی کاربران اینترنتی است و از این رو سعی کرده ایم با معرفی
و ایجاد شناخت صحیح نسبت به سیاست های امنیتی در زمینه پست الکترونیکی از
اطلاعات شخصی مشتریان در برابر حملات افراد سوء استفاده گر حفاظت نماییم.
سیاست پست الکترونیکی ما به بر موارد زیر تاکید دارند:
• ما هرگز پست الکترونیکی ای مبنی بر درخواست اطلاعات امنیتی و یا اطلاعات
مربوط به برقراری ارتباط با شبکه ی بانک برای شما ارسال نخواهیم نمود.
• ما هرگز به طور مستقیم از طریق یک پست الکترونیکی به اینترنت بانک شخصی
شما متصل نخواهیم شد بلکه تنها مسیر دسترسی به اینترنت بانک سامان را از
طریق صفحه اصلی وب سایت سامانwww.sb24.com می دانیم.
• ما هرگز از طریق یک پست الکترونیکی، از شما نخواهیم خواست فُرم های
درخواست محصولات و خدمات را پر کرده و برای ما ارسال کنید. این ایمیل ها
صرفا صفحاتی هستند که حاوی اطلاعاتی مربوط به خدمات و محصولات متنوع بانک
سامان می باشند.
• ما همیشه به شما به طور شخصی، با به کار بردن نام و نام خانوادگی تان خوشامد خواهیم گفت.
• ما هرگز از طریق پست الکترونیک از شما اطلاعات محرمانه و یا تأیید جزئیات امنیتی را درخواست نخواهیم نمود.
اگر شما نسبت به هر پست الکترونیکی که مدعی ارسال از جانب ما می باشد
مشکوک شدید در نخستین فرصت با ما از طریق شماره تلفن6422-021تماس بگیرید
تا ما قادر به تحقیق در مورد موضوع باشیم.
ما از این فرصت دوباره استفاده می کنیم و از اینکه مشتری بانک سامان هستید از شما سپاسگزاریم.
---------------------------------------
پرسش ها و پاسخ های رایج برای افزایش اطلاعات مشتریان بانک سامان
از Phishing scams (دام های/ کلاهبرداری اینترنتی) برحذر باشید.
بسیاری از کاربران اینترنت دردام این برنامه ها افتاده اند و اطلاعات و
سرمایه آن ها مورد سوء استفاده قرار گرفته است. تمامی کسانی که از اینترنت
استفاده می کنند باید از خطر وجود این برنامه ها آگاه باشند و خواندن
مطالبی که در ادامه می آید، می تواند شروع خوبی باشد.
Phishing scams عبارت است از تلاش شیادان اینترنتی برای سرقت اطلاعات شخصی شما مانند اطلاعات شناسایی که برای امور بانکی از آن استفاده می کنید. این پست های الکترونیکی ظاهراً از طرف بانک شما و یا سازمانی که در آن عضو هستید مانند پی پال (PayPal) یا دیگر سازمان ها ارسال می شوند. این پست های الکترونیکی ممکن است از شما درخواست کنند که روی لینکی را کلیک نمایید یا کد کاربری یا رمز عبورتان را تأیید کنید و از این راه جزئیات اطلاعات شما را به سرقت ببرند.
اما ممکن این پرسش ها به ذهنتان متبادر شود که:
بی تردید نه از طریق ما. متأسفانه فهرست پست های الکترونیکی فعال فروخته می شوند و یا بین گروه های شیاد مبادله می شوند.
احتمالاً نمی دانند، اما وقتی به تعداد کافی پست الکترونیکی می فرستند احتمال به دام انداختن مشتریان بالا می رود.
بانک سامان هرگز از طریق پست
الکترونیکی از مشتریانش اطلاعات محرمانه و امنیتی مانند شماره ی کارت
شناسایی یا جزئیات اتصال به حساب را درخواست نمی کند. ما هرگز از شما نمی
خواهیم که اطلاعات امنیتی خود را وارد و یا تأیید نمایید. در حالیکه این
دقیقاً همان چیزی است که از طریق آن دام های اینترنتی سعی می کنند به
اطلاعات شما دسترسی یابند.
به علاوه چنانچه بانک سامان بخواهد برای مشتریانمان پست الکترونیکی ارسال
کنیم، پست های شخصی حاوی اطلاعات، محصولات و خدمات بانک برایشان ارسال می
کنیم. چنانچه حتی لینکی هم در این پست ها وجود داشته باشد، مشتریان را به
صفحه ی اطلاعات محصولات و خدمات متصل می کند و هرگز شما را به صفحه ای که
از شما وارد کردن اطلاعات شخصی تان را بخواهد، وصل نمی کند.
چنانچه به پستی شک کردید، پس از باز کردن آن، باز هم تأکید می کنیم که اطلاعات شخصی و بانکی خود را هرگز برایشان نفرستید. این هشدار برای تمامی پست های ناخواسته دارای پیوست و لینک صادق است. چنانچه شواهد حاکی از این باشد که ایمیلی غیر حقیقی از جانب بانک ما برا ی شما ارسال شده، لطفاً آن را به نشانی (info@sb24.com) بفرستید. ما به طور دقیق آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و بسیار جدی با این سوء استفاده گری ها برخورد می کنیم .