با توجه به حجم زياد اعضاي خبرنامه، لطفا در صورت امکان از آدرس غير از Yahoo استفاده کنيد.
اگر از سرويس Yahoo Mail استفاده مي کنيد، حتما پوشه Spam را مشاهده کنيد. شايد نامه هاي ارسالي توسط خبرنامه «بانک ديتا» به پوشه Bulk ارجاع شوند.

آدرس Email :

معرفي بانک ها و موسسات مالي

Bank Keshavarzi
بانک کشاورزي در بيست و يکم خرداد سال 1312 تاسيس شده است. اين بانك هم اكنون با پشتوانه سالها تجربه خدمت رساني به عنوان يك بانك پيشرو در زمينه ارائه خدمات بانكداري به مردم عزيز كشورمان در سراسر كشور فعال است. اين بانك همواره به منظور استفاده از دانش، كسب تجربه و نوآوري در خدمات بانكي، از دستاوردهاي علمي داخلي و مطالعه بانك هاي پيشرو در دنيا بهره‌مند بوده است.

چكيده اي از دستاوردهاي بانك به شرح زير است:
تهيه، اجرا و استقرار نظام جامع بانكداري الكترونيكي (مهرگستر)
      براي اولين بار در نظام بانكي كشور (Core Banking)
توسعه و گسترش نظام مديريت کيفيت در سطح بانک
بازمهندسي مستمر فرايندها و روشهاي انجام کار، انعطاف پذيري
      سازماني
توجه و تمركز بر سرمايه انساني (ايجاد كارگاههاي
      توانمندسازي، يادگيري، آموزش روشهاي نوين مشتري مداري)
استفاده از آخرين يافته هاي بازاريابي بانكي
ايجاد ساختار مديريت ارتباط با مشتريان عمده در قالب تفاهم نامه هاي ويژه
ايجاد ساختار مديريت ارتباط با مشتريان (CRM)
بانك برتر از طرف نشريه TheBanker سال 2005
بانك برتر از طرف نشريه TheBanker سال 2006
بانك برتر در جشنواره خدمت رساني و پاسخگويي، سال 1385
بانك برتر از طرف نشريه EUROMONEY سال 2005
دريافت گواهينامه ISO9001 سال 2008
تقدير از طرف جشنواره شهيد رجايي سال 1385
دريافت لوح تقدير و كسب رتبه اول در جشنواره خدمت رساني و پاسخگويي سال 1384

نوآوريهاي بانك
بومي سازي و استقرار نرم افزار جامع بانکداري متمرکز (مهرگستر) Core Banking - سال 1385
راه اندازي اولين مركز ارتباط 24 ساعته با مشتريان (Call Center) - سال 1373
اجرا و استقرار طرح سيستم نوبت دهي مشتريان نظام بانكي - سال 1381
تشكيل دهنده اولين گروه بانكهاي عضو شبكه شتاب نظام بانكي كشور
طراحي و اجراي سامانه ارتباطي و صندوق صوتي براي ارتباط مشتريان با مديران بانك - سال 1378
طراحي و اجراي طرح راهنمايان مطلع مشتريان در شعب - سال 1383
طراحي و اجراي پايگاه اطلاع رساني (وب سايت) در نظام بانكي كشور - سال 1378
طراحي و اجراي طرح آتيه در نظام بانكي - سال 1377
طراحي و اجراي طرح كودك و نوجوان - سال 1379
طراحي، اجراي و صدور کارتهاي اعتباري در نظام بانكي - سال 1382
طراحي و اجراي طرح نظارت بر امور شعب بانك توسط مشتريان

بخشي از موفقيت‌هاي بانك
بانك برتر سال 2006
بانك كشاورزي از سوي نشريه بين المللي TheBankerارگان بانكي موسسه تايمز مالي (FinancialTimes) براي چهارمين سال متوالي، به عنوان بانك برترجمهوري اسلامي ايران در سال 2006 ميلادي معرفي شد.
به گزارش روابط عمومي بانك كشاورزي، در آخرين بررسي‌هاي به عمل آمده از سوي موسسه بين المللي TheBanker كه امسال در 138 كشور انجام شد ، بانك كشاورزي جمهوري اسلامي ايران در نظام بانكي كشور به عنوان بانك برتر در سال 2006 ميلادي معرفي شد.
اين گزارش مي افزايد: موسسه مذكور بر اساس شاخص‌هاي تخصصي كمي نظير:بازده سرمايه، بازده دارايي، سودآوري، رشد سود، نسبت هزينه ها به درآمدها، نسبت سود به متوسط سرمايه، رشد دارايي‌ها و بعضي شاخص‌هاي كيفي نظير توسعه فناوري، كيفيت خدمات و ... هرساله بانك‌ها را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و برترين‌ها را در سطح جهاني، منطقه‌اي وكشوري معرفي مي‌كند كه بر اساس اين ارزيابي درسال2006 ميلادي، بانك كشاورزي مانند 3 سال گذشته به عنوان بانك برتر جمهوري اسلامي ايران معرفي شد.
قابل ذكر است كه اين نشريه از سال 1305 هجري شمسي برابر با سال 1926 ميلادي سالانه بانكهاي مختلف جهان را مورد ارزيابي قرار مي دهد.
بانك كشاورزي رتبه برتر جشنواره پاسخگويي و خدمت‌رساني را به خود اختصاص داد
در سومين جشنواره خدمت‌رساني و پاسخگويي كه عرصه رقابت داوطلبانه دستگاه‌هاي دولتي در خدمت‌رساني با قضاوت مردم است و در راستاي لبيك به پيام عالمانه مقام معظم رهبري در خصوص نهادينه‌سازي نهضت خدمت‌رساني و پاسخگويي برگزار شد از بين 137 دستگاه دولتي، 40 دستگاه داوطلب ارزيابي و سنجش شدند. كه در اين ميان و در بين دستگاه‌هاي تابعه، بانك كشاورزي و شركت پخش و پالايش و فرآورده‌هاي نفتي رتبه برتر جشنواره را به خود اختصاص دادند.


شرح بانك برتر سال 2005
در آخرين ارزيابي به عمل آمده از سوي موسسه بين‌المللي TheBanker كه امسال در 138 كشور انجام شد، بانك كشاورزي جمهوري اسلامي ايران براي سومين سال پياپي در نظام بانكي كشور به عنوان بانك برتر در سال 2005 ميلادي معرفي شد.
اين گزارش مي‌افزايد: موسسه مذكور بر اساس شاخص‌هاي تخصصي كمي نظير: بازده سرمايه، بازده دارايي، سودآوري، رشد سود، نسبت هزينه‌ها به درآمدها، نسبت سود به متوسط سرمايه، رشد دارايي‌ها و بعضي شاخص‌هاي كيفي نظير توسعه فن‌آوري، كيفيت خدمات و ... هرساله بانك‌ها را مورد ارزيابي قرار داده و برترين‌ها را در سطح جهاني، منطقه‌اي و كشوري معرفي مي‌نمايد كه بر اساس اين ارزيابي درسال2005 ميلادي، بانك كشاورزي همانند دو سال گذشته به عنوان بانك سال جمهوري اسلامي ايران معرفي شد.

EUROMONEY
در آخرين بررسي هاي به عمل آمده از سوي نشريه بين المللي EUROMONEY، بانك كشاورزي جمهوري اسلامي ايران، براي اولين بار بر اساس شاخصهاي علمي اين نشريه مورد ارزيابي قرار گرفته و درنظام بانکي کشور به عنوان بانك برتر در سال 2005 ميلادي معرفي شد. نشريه مذكور بر اساس شاخص هاي بانکداري خرد نظير: سهم بازار سپرده‌ها، سهم بازار تامين مالي مشتريان به استثناي کارتهاي اعتباري، سهم بازار تامين مالي کارتهاي اعتباري، تعداد محصولات و خدمات ارائه شده در سطح خرد، بهره‌وري هر کارمند، تعداد مشتريان الکترونيکي و سهم آنان از کل پايگاه مشتريان خرده فروشي، بازده حقوق صاحبان سهام و سودآوري و برخي اطلاعات تجاري قابل اندازه گيري نظير: کل دارايي‌ها، کل درآمدهاي عملياتي، کل سود خالص، نسبت بازده دارايي‌ها، نسبت بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت کفايت سرمايه، ناخالص دارايي هاي غير عملياتي و ... هرساله بانك ها را مورد ارزيابي قرار داده و برترين ها را در سطح جهاني، منطقه‌اي و كشوري معرفي مي‌نمايد كه بر اساس اين ارزيابي درسال2005 ميلادي، بانك كشاورزي به عنوان بانك برتر جمهوري اسلامي ايران معرفي شد.

دريافت گواهينامه استاندارد ISO 9001
در راستاي ارتقا ارائه خدمات به مشتريان محترم و ارزش‌آفريني آنان و با عنايت به اينكه سيستم مديريت كيفيت (ISO 9001:2000) توام با ديدگاه فرآيند‌گرايي، مشتري‌محوري و بهبود مستمر بوده و وسيله‌اي براي رسيدن به اهداف عالي سازمان در خصوص كيفيت مي‌باشد. بانك كشاورزي از سوي شركت D.Q.S آلمان كه اولين سازمان گواهي‌دهنده سيستم‌هاي مديريت كيفيت است، موفق به استقرار سيستم مديريت كيفيت در بانك و اخذ گواهينامه ISO 9001 سري 2000 شد.


تقدير از سوي جشنواره شهيد رجايي
بر اساس تصويب شوراي مركزي جشنواره شهيد رجايي، بانك كشاورزي براي سومين سال متوالي به عنوان دستگاه قابل تقدير معرفي شد . در اجراي آيين نامه ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي كشور مدارك و مسندات ارسالي از سوي اين بانك مورد بررسي وارزيابي كارشناسي قرار گرفت و بر اساس نتايج حاصله بانك كشاورزي به عنوان دستگاه قابل تقدير معرفي شد . از دستگاهها و نفرات منتخب كه توسط دبيرخانه جشنواره شهيد رجايي معرفي شدند طي مراسمي ، باحضور رياست جمهوري قدرداني گرديد .

با اتكال به الطاف خداوند متعال، همكاري و مشاركت مردم و مشتريان، حمايت موثر دولت و مجلس شوراي اسلامي، مجمع محترم عمومي و شوراي عالي بانك‌ها، وزارت محترم امور اقتصادي و دارايي، وزارت محترم جهاد كشاورزي، بانك محترم مركزي جمهوري اسلامي ايران و ساير وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي ذي‌ربط و به ويژه كوشش بي‌وقفه نيروي انساني توانمند بانك كه در كنار مشتريان بهترين ذخاير بانك محسوب مي‌گردند، اميدواريم در آينده با دستيابي به اهداف مورد نظر بانك شاهد توفيق بيشتر در تامين منابع مالي بخش كشاورزي و ساير فعاليت‌هاي وابسته به اين بخش باشيم و بتوانيم به كشاورزان، توليدكنندگان و همه مردم عزيز كشورمان خدمات متنوع و بهتري در سطح استانداردهاي جهاني ارائه دهيم.

دريافت لوح تقديرو كسب رتبه اول در دومين جشنواره خدمات رساني و پاسخگويي
در دومين جشنواره خدمت رساني و پاسخگويي كه هجدهم اسفندماه سال1384 با حضور آقاي رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ،مديران برگزيده سازمانها و نهادها و خانواده معظم شهدا برگزار شد، بانك رتبه نخست خدمت رساني و پاسخگويي را به خود اختصاص داد و لوح تقدير جشنواره را دريافت كرد .
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به وظايف و شرايط دولت پاسخگو اظهار داشت : دولت اسلامي بر اساس انتخاب عادلانه مردم تشكيل مي شود و با توجه به مسئوليت مهمي كه در هدايت جامعه دارد مي بايست نسبت به آحاد جامعه پاسخگو باشد و مردم نيز بايد در قبال جامعه مسئوليت پذير باشند.
در حاشيه اين مراسم نمايشگاهي از دستاوردهاي سازمانها و نهادها در زمينه خدمت رساني برگزار شد كه بانك كشاورزي نيز دستاوردهاي درخشان خود را در اين زمينه به معرض ديد عموم قرار داد. 

صفحات مرتبط با بانک کشاورزي در قسمت معرفي بانک ها و موسسات مالي
● چارت سازمانی
● اساسنامه
● منشور اخلاقی
● چشم انداز بانك كشاورزي
● موزه بانک کشاورزي
تبليغات